بیمه مهندسی

بیمه مهندسی

تبعات مالی و اقتصادی ناشی از خسارت های فیزیکی و غیر قابل پیش بینی وارده به پروژه های پیمانکاری، همواره یکی از دغدغه های اساسی کارفرمایان و پیمانکاران بوده است. شرکت بیمه پارسیان، به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های بیمه ای کشور این افتخار را دارد که ضمن شناخت نیازها و نگرانی های دست اندرکاران، با استفاده از توان بالای مالی، دانش فنی و متخصصین خبره خود، به شما پوشش های مناسبی جهت انتقال ریسک های مالی تهدید کننده پروژهای عمرانی، صنعتی و زیربنایی ارائه نماید.

Energy_insurance_1

چرا بیمه مهندسی، چرا بیمه پارسیان؟

پروژه های زیر بنایی عمرانی و صنعتی در کلیه مراحل ساخت، نصب و همچنین در دوره های نگهداری،‌ آزمایش و بهره برداری با خطرات گوناگونی مواجه هستند. بیمه های مهندسی شرکت بیمه پارسیان، راهکاری برای انتقال این نوع ریسک ها و ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای دست اندرکاران پروژه‌هاست. به طور مثال بیمه های تمام خطر پیمانکاران و نصب در بیمه های مهندسی،‌ تمام خطر بوده و کلیه خطرات طبیعی، خطاهای انسانی و خسارت وارده به اشخاص ثالث (بجز برخی استثنائات) را جبران می نمایند. شرکت بیمه پارسیان با بکارگیری متخصصین فنی و بیمه ای و توانایی پذیرش انواع پوشش های بیمه ای مهندسی، تلاش می کند تا آرامش و امنیت مالی و اقتصادی را برای شما فراهم سازد.

بیمه‌نامه‌های دوره احداث پروژه‌های عمرانی و زیربنایی

بیمه تمام خطر پیمانکاران بیمه پارسیان(Contractor’s All Risks Insurance (CAR

بیمه تمام خطر نصب بیمه پارسیان(Erection All Risks Insurance (EAR

بیمه عدم النفع ناشی از تاخیر در بهره برداری بیمه پارسیان(Delay in Start Up Insurance (DSU

Energy_insurance_4

بیمه تمام خطر پیمانکاران بیمه پارسیان(Contractor’s All Risks Insurance (CAR
با توجه به ماده ۲۱ شرایط عمومی پیمان که براساس آن پیمانکاران موظفند فعالیت اجرایی خود را بیمه نمایند، تهیه بیمه‌ نامه ‌تمام ‌خطر پیمانکاران برای انجام فعالیت های عمرانی و زیر بنایی الزامی است. بیمه نامه تمام خطر پیمانکاران شرکت بیمه پارسیان یک پوشش کامل و جامع در قبال تمامی خسارت های ناشی از خطرات طبیعی و یا با منشاً انسانی در حین ساخت پروژه (از زمان تحویل زمین تا زمان تحویل قطعی پروژه به کارفرما) ارائه می کند. در این بیمه نامه، خسارت های وارده به اشخاص ثالث ناشی از اجرای عملیات نیز پوشش داده می شود. علاوه بر این، دوره نگهداری پس از تحویل موقت پروژه که با عنوان دوره تضمین نیز شناخته شده است، تحت پوشش قرار خواهد داشت.

بیمه تمام خطر نصب بیمه پارسیان(Erection All Risks Insurance (EAR
پوشش های ارائه شده در این نوع بیمه نامه کاملاً مشابه با بیمه تمام خطر پیمانکاران است، با این تفاوت که بیمه تمام خطر نصب برای نصب انواع دستگاه ها و نصب نیروگاه، پالایشگاه، پتروشیمی، تاسیسات مخابراتی، لوله گذاری آب، گاز، نفت و غیره به کار می رود. از آنجائیکه یکی از دغدغه های اصلی صاحبان و دست اندرکاران اینگونه پروژه ها، ‌خطرات حین دوره تست و راه اندازی می باشد، خطرات این دوره نیز تحت پوشش بیمه ای قرار خواهد داشت. همچنین در صورت پرداخت مبلغ اضافه، خطرات حین حمل و نقل زمینی تجهیزات نیز تحت پوشش خواهد بود. در این نوع بیمه نامه نیز امکان ارائه پوشش دوره نگهداری (و یا دوره تضمین) پس از تحویل موقت وجود خواهد داشت.

بیمه عدم النفع ناشی از تاخیر در بهره برداری بیمه پارسیان(Delay in Start Up Insurance (DSU
ممکن است در اثر بروز حادثه منجر به خسارت، زمان بهره برداری فعالیت عمرانی به تاخیر افتاده و در نتیجه متحمل ضرر و زیان هنگفتی گردید، برای تامین این نیاز شما، شرکت بیمه پارسیان، بیمه عدم النفع ناشی از تاخیر در بهره برداری را عرضه می نماید.

اقداماتی که باید در هنگام وقوع خسارت به مورد بیمه تمام خطر نصب و پیمانکاران از طرف بیمه گذار انجام شود:

  1. در مهلت مقرر در شرایط عمومی بیمه نامه بیمه گر را از وقوع حادثه مطلع سازد.
  2. در صورت امکان نوع خسارت و براورد تقریبی را اعلام دارد.
  3. هماهنگی لازم جهت بازدید کارشناس بیمه گر به عمل آید.
  4. صورتجلسه خسارت بعد از بازدید کارشناس در محل تهیه و امضاء گردد.
  5. مدارک تکمیلی پرونده خسارت از قبیل صورت وضعیت تایید شده قبل و بعد از خسارت، فهرست بها و نظایر آن را در اختیار بیمه‌گر قرار دهد.

بیمه‌نامه‌های دوره بهره‌ برداری

بیمه تمام خطر ماشین‌آلات و تجهیزات پیمانکاری بیمه پارسیان Contractor’s Plants and Machinery Insurance
بیمه شکست ماشین‌آلات بیمه پارسیان(Machinery Breakdown Insurance (MB
بیمه تجهیزات الکترونیکی بیمه پارسیان(Electronic Equipment Insurance (EE
بیمه‌نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان های مسکونی بیمه پارسیان
بیمه فساد کالا در سردخانه بیمه پارسیان Deterioration of Stock in (DOS) Insurance
بیمه سازه‌های تکمیل شده بیمه پارسیان(Civil Engineering Completed Risks (CECR
بیمه عدم‌النفع ناشی از شکست ماشین‌آلات بیمه پارسیان(machinery loss of profit(MLOP
بیمه بویلر و مخازن تحت فشار بیمه پارسیان(Boiler and Pressure Vessels  (BPV

Energy_insurance_5

بیمه تمام خطر ماشین‌آلات و تجهیزات پیمانکاری بیمه پارسیان Contractor’s Plants and Machinery Insurance 
ماشین آلات و تجهیزات، بخش قابل توجهی از دارایی پیمانکاران و صاحبان پروژه ها را تشکیل می دهند. بیمه ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاری، تمام خطراتی که کلیه ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده پیمانکاران در پروژه ها را تهدید می کند، تحت پوشش قرار می دهد (به جز مواردی که در بیمه نامه استثناء شده باشند). در واقع، این بیمه نامه پوشش بیمه بدنه را برای انواع ماشین آلات فاقد پلاک و تجهیزات ثابت مستقر در پروژه ارائه می دهد. شرکت بیمه پارسیان با ارائه بیمه نامه تمام خطر ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاری این امکان را فراهم ساخته تا هرچه سریعتر ماشین آلات صدمه دیده تعمیر شده و به عملیات اجرا باز گردند.

بیمه شکست ماشین‌آلات بیمه پارسیان(Machinery Breakdown Insurance (MB
این بیمه نامه برای ماشین آلات نصب شده در خطوط تولید کارخانجات صنعتی و تولیدی صادر می شود و در آن، خسارت های وارده ناشی از عیوب فنی ماشین آلات و تاسیسات را جبران می نماید.

بیمه تجهیزات الکترونیکی بیمه پارسیان(Electronic Equipment Insurance (EE
تجهیزات الکترونیکی اکثراً دارای حجم کم و ارزش بالایی هستند، در حالیکه آسیب پذیر نیز می باشند. بیمه پارسیان جهت پوشش خسارت وارده به این تجهیزات، اقدام به ارائه بیمه نامه تجهیزات الکترونیکی کرده است. طی این بیمه نامه خسارت فیزیکی وارده به دستگاه مانند ضربه، آتش سوزی،‌صاعقه، انفجار، سقوط از بلندی تحت پوشش قرار می گیرد.

بیمه‌نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان های مسکونی بیمه پارسیان
با توجه به وجود برخی ساخت و سازهای غیر استاندارد و متعاقباً ریزش جزئی یا کلی ساختمان ها، شرکت بیمه پارسیان با ارائه بیمه نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان های مسکونی، هزینه های ناشی از ویرانی یا خسارت وارده به ساختمان که ناشی از طراحی غلط،‌ نظارت غلط و استفاده از مصالح معیوب و غیر استاندارد باشد را به مدت ۱۰ سال از تاریخ پایانکار ساختمان تحت پوشش قرار می دهد. هزینه های جلوگیری از توسعه خسارت، پاکسازی محل و برداشت ضایعات نیز می تواند با پرداخت مبلغ اضافی تحت پوشش قرار گیرد.

بیمه فساد کالا در سردخانه بیمه پارسیان Deterioration of Stock in (DOS) Insurance
هدف از ارائه بیمه نامه فساد کالا در سردخانه، پاسخگویی به نیاز اشخاصی است که کالای خود را در سردخانه‌ها انبار نموده و در قبال فساد کالایشان در اثر شکست یا خرابی ماشین آلات سردکننده، خواستار پوشش بیمه ای می باشند. بیمه پارسیان در قالب بیمه فساد کالا در سردخانه، خسارت های وارد به کالاهای قابل نگهداری در سردخانه را جبران می نماید. لازم به ذکر است خرید بیمه شکست ماشین‌آلات پیش نیاز خرید بیمه فساد کالا می باشد.

بیمه سازه‌های تکمیل شده بیمه پارسیان(Civil Engineering Completed Risks (CECR
با توجه به اینکه پروژه های مهندسی پس از اتمام عملیات اجرایی و در دوره بهره برداری نیز در معرض حوادث طبیعی قرار دارند، در این بیمه نامه، سازه هایی مانند سد، پل،‌ تونل، راه، اسکله که در حال بهره برداری می‌باشند در برابر خطراتی مانند سیل، طغیان آب، زلزله، ‌نشست زمین، آتش سوزی، انفجار، طوفان، سرما و یخبندان و … تحت پوشش قرار می گیرند.

بیمه عدم‌النفع ناشی از شکست ماشین‌آلات بیمه پارسیان(machinery loss of profit(MLOP
با در بسیاری از موارد، خسارت عدم النفع به مراتب بیشتر از خسارت فیزیکی وارده به ماشین آلات و تاسیسات می باشد. با اخذ این بیمه نامه، می توانید در صورت توقف خط تولید (ناشی از خسارت) ضرر و زیان عدم تولید خود را از شرکت بیمه پارسیان مطالبه کنید.

بیمه بویلر و مخازن تحت فشار بیمه پارسیان(Boiler and Pressure Vessels  (BPV
طی این بیمه نامه خسارت وارده به بویلر و مخازن تحت فشار و خسارت به اشخاص ثالث و اموال مجاور متعلق به بیمه گذار که ناشی از انفجار باشد تحت پوشش قرار می گیرد.

بیمه کشتی

در بیمه کشتی، شرکت بیمه با توجه به نوع شناور، مسئول جبران خسارت بدنه شناورها می‌باشد و در بعضی از پوشش‌ها مسئولیت ناشی از تصادم و همچنین زیان همگانی نیز تحت پوشش قرار می‌گیرد. کشتی به دو صورت تحت پوشش بیمه قرار می گیرد:

  • بیمه زمانی
  • بیمه سفر
Energy_insurance_2

بیمه‌نامه‌های کشتی براساس کلوزهای مدون در بازار بیمه بین‌المللی بوده و با توجه به آن‌ها نرخ و شرایط تعیین می‌گردد. برای اینکه بتوان شناوری را تحت پوشش قرارداد لازم است آن شناور توسط موسسات رده‌بندی ذی صلاح بازدید شده وگواهینامه‌های مربوطه را داشته باشد.
در بیمه‌ شناورها فاکتورهای گوناگونی موثرند، از جمله:
نوع شناور، سال ساخت، ارزش شناور، قلمرو، پرچم، مدیریت و مالکیت، رده‌بندی، تناژ، نوع محموله، سابقه خسارتی، مدت بیمه و وضعیت بازار بیمه.
علاوه بر خسارت وارده به بدنه و ماشین‌آلات شناور، مسئولیت مدنی ناشی از تصادم به میزان ۴/۳ نیز تحت پوشش قرار می گیرد.
جهت اعلام نرخ بیمه، متقاضی باید حداقل مدارک زیر را ارائه نماید:

  • پروانه ثبت و بهره‌برداری
  • گواهی رده بندی
  • گواهی ایمنی
  • گواهی قابلیت دریانوردی

بیمه‌نامه‌های هواپیما

در ارتباط با هواپیما بیمه‌نامه های مختلفی صادر می‌شود:

  • بیمه خسارات وارده به هواپیما Hull cover
  • مسئولیت مدنی در مقابل اشخاص ثالث Third Party Liability
  • مسئولیت مدنی نسبت به مسافران Liability For Passengers
  • بیمه خدمه Crew Personal Accident Insurance
  • بیمه فرانشیز Deductible Insurance
  • بیمه از دست دادن گواهینامه Loss Of License Insurance
Energy_insurance_3

بیمه خسارات وارده به هواپیما Hull cover
چنانچه در اثر وقوع حادثه، هواپیما دچار خسارت جزئی شود و یا بطور کلی از بین برود، در این صورت شرکت بیمه خسارت وارده را طبق شرایط بیمه‌نامه و تا حدی که در جدول مشخصات ذکر شده جبران می نماید. در این زمینه هزینه‌های فرود اضطراری و هزینه‌های نجات هواپیما نیز پوشش داده می‌شود.

مسئولیت مدنی در مقابل اشخاص ثالث Third Party Liability
چنانچه در اثر برخورد هواپیما و یا سقوط اشخاص و یا اشیائی از آن، خسارت مالی و یا بدنی به اشخاص ثالث وارد شود و بیمه‌گذار قانوناً مسئول شناخته شود، در این صورت شرکت بیمه خسارت وارده را تا حدی که در بیمه‌نامه ذکر شده جبران می نماید. در این ارتباط هزینه‌های دادگاه نیز قابل پرداخت است.

مسئولیت مدنی نسبت به مسافران Liability For Passengers
خسارت بدنی وارد به مسافران در حین سوار شدن به هواپیما و در مدتی که در داخل هواپیما هستند و همچنین در هنگام پیاده شدن، تحت عنوان بیمه مسافران، در بیمه‌نامه پوشش داده می‌شود. در این زمینه برای هر مسافر حد غرامتی در نظر گرفته می‌شود و بعضاً تابع کنواسیون‌های بین‌المللی است. علاوه بر آن بار هر مسافر نیز بیمه می‌گردد. چنانچه بار گم شود و یا اشتباهاً به جای دیگری ارسال شود، شرکت بیمه خسارت آن را تا حدی که در بیمه‌نامه قید شده می‌پردازد.

بیمه خدمه Crew Personal Accident Insurance
افرادی که در هواپیما ارائه خدمات می‌نمایند شامل خلبان‌، مهمانداران و غیره در این بیمه نامه تحت پوشش قرار می گیرند و برای هر کدام حد غرامتی در نظر گرفته می‌شود. چنانچه در اثر سانحه هوایی فوت و یا مجروح شوند، شرکت بیمه غرامت فوت و یا هزینه بیمارستانی را جبران خواهد نمود.

بیمه فرانشیز Deductible Insurance
با توجه به اینکه در بیمه بدنه هواپیما فرانشیز قابل توجهی در نظر گرفته می‌شود، این فرانشیز نیز قابل بیمه کردن می باشد.

بیمه از دست دادن گواهینامه Loss Of License Insurance
سلب اجازه پرواز یا از دست دادن گواهینامه بعلت بیماری خلبان ، نقص عضو و سایر موارد نیز یکی از مواردی است که قابل بیمه شدن است و ذینفع آن خلبان می‌باشد. این بیمه‌نامه بصورت انفرادی و گروهی قابل ارائه است.

کلیه حقوق مادی و معنوی نزد (( بیمه پارسیان (نمایندگی جارچی کد 503420) )) محفوظ می باشد.