بیمه حوادث

بیمه حوادث

اگرچه پیشرفت دانش و فن‌آوری باعث پیشگیری از بروز برخی حوادث ناگوار شده است، اما هنوز سلامتی و حیات انسان‌ها در معرض خطرات و حوادث اجتناب ناپذیر بسیاری قرار دارد که گاه منجر به زیان‌های غیر قابل جبرانی می‌گردد. پس از حادثه معمولا هزینه‌هایی را متقبل می‌شوید که قبلا هرگز به آنها فکر نکرده بودید. بیمه حوادث سرمایه مناسبی را جهت بهبود شرایط خانواده‌های حادثه دیده تامین می‌نماید.

Accident_insurance_1

چرا بیمه حوادث، چرا بیمه پارسیان؟

هر لحظه خطرات بی‌شماری جان و مال انسان را تهدید می‌کند. شرکت بیمه پارسیان با امید آنکه هیچ‌گونه حادثه‌ای برای هیچ‌یک از هموطنان عزیز رخ ندهد، با ارائه بیمه حوادث تلاش دارد تا آرامش خاطر حادثه‌دیدگان را در شرایط سخت فراهم سازد. شما می‌توانید با بخش کوچکی از درآمد خود، هزینه‌های سنگین وقوع حوادث غیر مترقبه را جبران کنید. بیمه حوادث پشتوانه‌ای محکم و آرامش خاطری برای روزهای سخت زندگی است.

بیمه‌ حوادث انفرادی

هر فردی می‌تواند شخصا با پرداخت مبلغی اندک با خرید بیمه حوادث انفرادی، خود را در مقابل کلیه خطرات ناشی از حوادث مشمول بیمه که باعث فوت، نقص عضو، از کار افتادگی دائم و یا ایجاد هزینه پزشکی گردد تحت پوشش بیمه قرار دهد. در این نوع بیمه خطرهای ناشی از حوادث در هر ساعت از شبانه‌روز و در هر مکان جغرافیایی تحت پوشش می باشند و می‌تواند، کلیه خطرات اعم از شغلی، تحصیلی،‌ تفریحی و … را در بر بگیرد.
مبلغ حق بیمه این بیمه‌نامه براساس نوع شغل، ‌سفر و یا فعالیت ورزشی فرد تعیین می‌گردد. و مبلغ حق بیمه نیز . علاوه بر آن با توجه به میزان سرمایه تعهد شده فوت، ازکارافتادگی تغییر خواهد کرد.

بیمه‌نامه حوادث انفرادی قابل ارائه به دو صورت دفترچه‌ای و غیردفترچه‌ای برای هم‌وطنان گرامی‌ می‌باشد. در نوع بیمه حوادث دفترچه‌ای می‌توان میزان سرمایه‌ را از بین مبالغی که از پیش تعیین شده‌ انتخاب کرد و در صورت تمایل به افزایش سرمایه، می‌توان از نوع غیر دفترچه‌ای استفاده نمود.

Accident_insurance_2
بیمه گذار / بیمه شده محترم

خواهشمند است در صورت وقوع حادثه یا خسارات در مدت بیمه نامه ناشی از خطرات تحت پوشش بیمه نامه مدارک ذیل را با توجه به نوع خسارت وارده (فوت ، نقص عضو و هزینه های پزشکی ) جهت تشکیل پرونده و پرداخت خسارت ظرف مدت ۱۰ روز به نمایندگی یا واحدهای صدور شرکت بیمه پارسیان ارسال فرمایید .

درصورت فوت بیمه شده:

  1. شناسنامه باطل شده بیمه شده متوفی (تصویر برابر اصل شده)
  2. گواهی فوت (ارائه شده از سوی پزشکی قانونی – مرکز درمانی و یا پزشک تائید کننده فوت بیمه شده)
  3. گواهی وفات ( صادره توسط اداره ثبت و احوال)
  4. جواز دفن
  5. در صورت فوت ناشی از حادثه : گزارش حادثه توسط نیروی انتظامی و مدارک بیمارستانی منجر به فوت
  6. در صورت فوت ناشی از تصادف وسیله نقلیه : الف ) کروکی راهنمائی و رانندگی با قید مقصر  ب ) در صورت  راننده بودن بیمه شده: گواهینامه رانندگی بیمه شده مرتبط با نوع وسیله نقلیه.و کروکی تصادف و مدارک بیمارستانی منجر به فوت
  7. در صورت فوت در اثر بیماری : کپی برابر اصل کلیه مدارک بستری و بیمارستانی منجر به فوت روز حادثه و سوابق بستریهای  قبلی
  8. در صورتیکه ذینفع بیمه نامه وارث قانونی بیمه شده باشند برگ انحصار وراثت نامحدود و فتوکپی برابر اصل صفحه اول شناسنامه وارث.
  9. اصل بیمه نامه حوادث انفرادی

درصورت نقص عضو کلی و جزئی: 

  1. گزارش مشروح حادثه که توسط مراجع ذیصلاح (کلانتری، پزشک قانونی، نیروی انتظامی و … )درصورت نبود گزارش مراجع قضائی و وقوع حادثه در منزل شرح کامل حادثه با قید زمان- مکان و نحوه چگونگی وقوع آن که به شهادت ۳ نفر شاهد و یا مسجد محل برسد
  2. گواهی پزشک معالج مبنی بر پایان معالجات و غیر قابل علاج بودن عضو یا اعضاء حادثه دیده بیمه شده و تعیین درصد نقص عضو
  3. در صورت بروز حادثه ناشی از تصادف وسیله نقلیه و راننده بودن بیمه شده: گواهینامه رانندگی بیمه شده مرتبط با نوع وسیله نقلیه.
  4. کپی شناسنامه بیمه شده
  5. کپی برابر اصل کلیه مدارک پزشکی روز حادثه (‌شرح عمل یا بستری – خلاصه پرونده – ریز نسخ داروئی )
  6. رادیوگرافی عضو (اعضای) آسیب دیده مربوط به زمان حادثه و پس از درمان
  7. اصل بیمه نامه حوادث انفرادی

در صورت بروز هزینه های پزشکی ناشی از حادثه:

  1. گزارش حادثه گزارش مشروح حادثه که توسط مراجع ذیصلاح (کلانتری، پزشک قانونی، نیروی انتظامی و … ) درصورت نبود گزارش مراجع قضائی و وقوع حادثه در منزل شرح کامل حادثه با قید زمان- مکان و نحوه چگونگی وقوع آن که به شهادت ۳ نفر شاهد و یا مسجد محل برسد  درصورت نبود گزارش
  2. اصل مدارک پرداخت هزینه های انجام شده( اصل صورتحساب بستری – اصل نسخ داروئی و …به همراه کپی شرح عمل و خلاصه پرونده ) .
  3. گزارش پزشک معالج مبنی بر علت حادثه و میزان صدمه وارده.
  4. در صورت بروز هزینه های پزشکی ناشی از تصادف وسیله نقلیه و راننده بودن بیمه شده: گواهینامه رانندگی بیمه شده مرتبط با نوع وسیله نقلیه.
  5. کپی شناسنامه بیمه شده .
  6. اصل بیمه نامه حوادث انفرادی

اعلام شماره حساب شبا به همراه کپی برابر اصل صفحه اول  دفتر چه حساب دارای شماره شبا جهت تسریع درپرداخت خسارت

بیمه‌ حوادث گروهی

این قرارداد به‌صورت گروهی نیز ارائه میگردد. همانند بیمه‌نامه حوادث انفرادی، موضوع این بیمه‌نامه عبارت ‌است از پوشش فوت و نقص عضو کلی و جزیی دائم و هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه مشمول بیمه در ۲۴ ساعت شبانه‌‌روز بدون محدودیت جغرافیایی. انواع بیمه‌نامه‌های حوادث گروهی عبارتند از:

  • بیمه حوادث گروهی برای کارکنان شرکت ها، کارخانجات، موسسات و …
  • بیمه حوادث گروهی برای تورهای مسافرتی (داخلی-خارجی)
  • بیمه حوادث گروهی برای دانشجویان
  • سایر بیمه های حوادث که با توجه به نیاز مشتریان محترم قابل طراحی است.

حق بیمه این ‌نوع بیمه‌نامه براساس نوع فعالیت و شغل افراد محاسبه و اعلام می‌گردد. هم‌چنین در این نوع بیمه‌نامه بر اساس تعداد بیمه‌شدگان، تخفیفات گروهی از ۵% الی ۲۵% اعمال می‌گردد.

Accident_insurance_3
بیمه گذار محترم

۱. مهلت اعلام خسارت در صورت فوت و نقص عضو ، حداکثر ۳۰ روز از تاریخ وقوع حادثه و یا فوت و همچنین ارسال مدارک از طریق دبیرخانه می باشد.( اعلام خسارت از طریق فکس و یا اتوماسیونی اداری صرفاً جنبه اطلاع رسانی دارد و تا ارسال مدارک اقدامی از طرف واحد خسارت نخواهد داشت)
۲. در مورد خسارتهای نقص عضو و از کا افتادگی دائم تعیین میزان نقص عضو پس از گذشت حد اقل شش ماه از تاریخ حادثه امکان پذیر میباشد . لذا لازم است تا بیمه شده پس از انجام فیزیوتراپی و پایان اقدامات درمانی جهت تعیین درصد نقص عضو اقدام نماید.

درصورت فوت بیمه شده:

  1. نامه بیمه گذار مبنی بر اعلام فوت بیمه شده
  2. کپی تمام صفحات شناسنامه باطل شده و کارت ملی متوفی(کپی برابر اصل )
  3. فیش حقوقی زمان فوت و دو ماه قبل از آن(ممهور به مهر شرکت بیمه گذار)
  4. حکم استخدامی و یا قرارداد کاری بیمه شده در سال وقوع حادثه(ممهور به مهر شرکت بیمه گذار)
  5. جواز دفن و گواهی فوت صادره توسط پزشک و یا پزشکی قانونی (کپی برابر اصل)
  6. گواهی وفات صادره از ثبت احوال (کپی برابر اصل)
  7. کلیه مدارک بستری و بیمارستانی به غیر از صورتحساب و فاکتورهای درمانی (شامل برگه پذیرش و شرح حال اولیه – برگه خلاصه پرونده – برگه شرح عمل ) که بیمه شده قبل از فوت در آن مرکز درمانی تحت معالجه قرار گرفته است

درصورت فوت بیمه شده بر اثر بیماری:

سابقه پوشش بیمه ای سال گذشته بیمه شده نزد دیگر شرکت های بیمه ای درصورتیکه بیمه شده اولین سال بیمه ای را با شرکت بیمه پارسیان داشته باشد.(ممهور به مهر شرکت بیمه گر قبلی)

در صورت فوت بیمه شده بر اثر حادثه:

کپی برابر اصل گواهینامه متناسب با وسیله نقلیه ( در صورتی که بیمه شده هدایت وسیله نقلیه را در زمان حادثه بر عهده داشته است ) کپی برابر اصل کروکی و گزارش راهنمایی و رانندگی ( در صورت فوت بیمه شده به دنبال حادثه رانندگی ) که مشخصات بیمه شده در آن درج شده باشد.
گزارش نیروی انتظامی و یا پزشکی قانونی ( برگه معاینه جسد و نظر نهایی پزشکی قانونی مبنی بر تعیین نهایی علت فوت ) درصورت حوادث خاص مانند: قتل- خودکشی- مسومیت و موارد فوت مشکوک )

مدارک مورد نیاز درصورت نقص عضو کلی وجزئی :

  1. نامه بیمه گذار مبنی بر وقوع حادثه برای شده
  2. گزارش مشروح حادثه که توسط مراجع ذیصلاح (کلانتری ، پزشک قانونی ، نیروی انتظامی و …)تهیه شده باشد و یا کارفرما که در آن مشخصات بیمه شده درج شده باشد.
  3. در صورت بروز حادثه ناشی از تصادف وسیله نقلیه و راننده بودن بیمه شده :گواهینامه رانندگی بیمه شده مرتبط با نوع وسیله نقلیه و کروکی تصادف
  4. کپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی بیمه شده (کپی برابر اصل )
  5. فیش حقوقی ماه وقوع حادثه و دو ماه قبل از آن(ممهور به مهر شرکت بیمه گذار)
  6. حکم استخدامی و یا قرارداد کاری با بیمه شده مربوط به زمان حادثه(ممهور به مهر شرکت بیمه گذار)
  7. گواهی پزشک معالج مبنی بر پایان معالجات و غیر قابل علاج بودن عضو یا اعضاء حادثه دیده بیمه شده و تعیین عوارض باقیمانده (اصل گواهی)
  8. کلیه مدارک پزشکی –بیمارستانی به غیر از صورت حساب و فاکتور ها ( شامل برگه پذیرش – شرح حال اولیه – خلاصه پرونده و شرح عمل ) که بیمه شده بلافاصله پس از وقوع حادثه در آن مرکز درمانی بستری شده باشد.
  9. رادیو گرافیهای عضو اسیب دیده قبل و بعد از درمان
  10. در صورتی که قرارداد هزینه های پزشکی را نیز تحت پوشش قرار دهد ، اصل کلیه فاکتور ها و صورت حساب بیمارستانی دارای مهر و تاریخ

در صورت بروز هزینه های پزشکی ناشی از حادثه( درصورتیکه در بیمه نامه عمر و حوادث گروهی پوشش هزینه پزشکی خریداری شده باشد) 

  1. گزارش حادثه درصورتیکه در محیط کار باشسد تکمیل فرم گزارش حادثه توسط کارفرما
  2. اصل مدارک پرداخت هزینه های انجام شده .
  3. گزارش پزشک معالج مبنی بر علت حادثه و میزان صدمه وارده.
  4. در صورت بروز هزینه های پزشکی ناشی از تصادف وسیله نقلیه و راننده بودن بیمه شده: گواهینامه رانندگی بیمه شده مرتبط با نوع وسیله نقلیه.
  5. کپی شناسنامه بیمه شده .
  6. آخرین حکم کارگزینی
  7. فیش حقوق بیمه شده

اعلام شماره حساب شبا شرکت بیمه گذار جهت پرداخت غرامت فوت با نامه کتبی و در سر برگ شرکت بیمه گذار

اعلام شماره حساب شخص بیمه شده جهت پرداخت خسارت نقص عضو و هزینه پزشکی به همراه کپی برابر اصل صفحه اول دفتر چه حساب دارای شماره شبا جهت تسریع درپرداخت خسارت

کلیه حقوق مادی و معنوی نزد (( بیمه پارسیان (نمایندگی جارچی کد 503420) )) محفوظ می باشد.